Dlaczego blog?

admin / Brak komentarzy

Jeszcze kilka lat temu posiadanie bloga sklepowego lub firmowego było przeznaczone tylko dla dużych graczy na rynku. Warunki ostrej konkurencji o klienta oraz chęć jeszcze większego wpływania na decyzje zakupowe spowodował, że coraz więcej firm a zwłaszcza sklepów internetowych postanowiło otworzyć się na potencjalnych klientów. Umiejętnie prowadzony i z wartościowymi tekstami blog firmowy potrafi czynić cuda. Blogi to idealne miejsce do nawiązywania interakcji z potencjalnymi klientami. Blog firmowy powinien być spójny z charakterem sklepu. Inaczej będzie wyglądał blog sklepu z np. Galanterią skórzaną i inaczej będzie się prezentował sklep z grami komputerowymi. Teksty na blogach będą innej treści, ponieważ będa traktowały o innych branżach i kierowane będą do innej grupy docelowej. Blog firmowy pozwala Ci również na zaistnienie w sieci jako profesjonalista w swojej dziedzinie. Jeżeli prowadzisz sklep wędkarski to warto, aby na twoim blogu pojawiły się posty o konserwacji sprzętu wędkarskiego. Dzięki takim wpisom przedstawisz siebie jako pasjonata oraz fachowca w swojej dziedzinie a ponadto zmniejszysz „wirtualną barierę” pomiędzy potencjalnym klientem a produktem. Sprzedawca w sklepie stacjonarnym ma ta przewagę nad sprzedawcą internetowym, iż od pierwszego momentu wejścia klienta to sklepu ma możliwość wręcz natychmiastowego wejścia w interakcję z nim. Ty jako sprzedawca internetowy nie masz tej łatwości. Sprawę ułatwiają czaty, lecz gdy w sklepie nie ma obsługi, klient może poznać profil sklepu właśnie dzięki blogowi. Pamiętaj, na twoim blogu nie powinny tylko się pojawiać suche informacje o promocjach, nowych produktach i wyprzedażach. Blog to nie tablica ogłoszeniowa. Jeżeli chcesz, aby twój blog żył, był często odwiedzany to musisz zainwestować w wartościowe posty i artykuły. Jak przyciągnąć czytelników do bloga? Nie jest to łatwe i każda branża posiada własne wypracowane metody w zależności od profilu klienta, jednakże warto trzymać się kilku zasad, które na pewno nie zaszkodzą. Niech na twoim blogu pojawią się wpisy poradnikowe typu „jak naprawić” , „jak zmontować” „co wybrać” etc. Przedstaw nowe motody działania w twojej branży, pochwal się sukcesami swojej firmy oraz wskaż dlaczego produkty/usługi które proponujesz są warte zakupu. Inaczej, jaką korzyść z zakupy właśnie u Ciebie otrzymuje klient. Dzięki nie wymuszonym wpisom, które faktycznie przysporzą klientowi praktycznej wiedzy zdobędziesz wierną grupę czytelników a google zaindeksuje nowy, wartościowy content na stronie.

Blogi firmowe a SEO.

Blog firmowy posiada oprócz oczywistych walorów jak przyciąganie potencjalnych klientów również inne walory. Jeżeli chcesz, aby Twoja strona widoczna była wysoko wynikach wyszukiwania wyszukiwarek to powinieneś zadbać o wartościowy, unikalny i atrakcyjny nie tylko dla czytelnika tekst. Prowadzenie blogów firmowych ma bardzo duże znaczenie dla wysokiej obecności w wynikach Google. Wielokrotnie zdażało nam się, że google sam pozycjonował tekst na blogu wyżej niż kategorię w sklepie właśnie z powodu wartościowych treści okraszonych zdjęciami z indexem. Solidnie napisane teksty na blogu potrafią znacząco wpłynąć na szybkość osiąganych wzrostów na poszczególne frazy. Jeżeli pozycjonujesz swój sklep to właściwie dla Ciebie nie ma wyboru, musisz posiadać bloga lub dział „aktualności” w którym możesz aktywnie dzielić się swoimi spostrzeżeniami z klientami. Pamiętaj, aby w teksty umieszczane na blogu nie były kopiowane od innych sprzedawców! Takie działanie zwłaszcza jeżeli Twoja strona dopiero powstałą będzie miało odwrotny skutek. Powielanie treści na sklepie to jedna z gorszych metod działania. Pamiętaj również, aby w tekstach, które umieszczasz na sklepie znalazły się słowa kluczowe. Jeżeli nie masz czasu prowadzić bloga, lub po prostu nie wiesz jak się za to zabrać, możesz usługe prowadzenia bloga zlecić naszej firmie. Jeżeli silnik Twojego sklepu uniemożliwia otwarcie bloga otworzymy subdomenę, która będzie również pozytywnie wpływać na pozycje twojego sklepu a co najważniejsze przyciągnie nowych użytkowników, którzy moga się przekształcić w potencjalnych klientów.

Nasza agencja oferuje:

  • zakładanie Blogów firmowych
  • aktywne prowadzenie blogów
  • wprowadzanie treści tematycznych

Wszystkie te usługi możesz zlecić naszej agencji mając pewność, iż otrzymasz unikalny tekst, dobrze skontruowany pod względem SEO w dodatku w przystępnej cenie.

,
Opublikowano w: Blog, SEO
Brak odpowiedzi do “Dlaczego blog?”

Dodaj komentarz

Copyright 2017 AB-Marketing.pl