Generowanie leadów – jak robić to dobrze by zarabiać?

admin / Brak komentarzy

 

Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep z sukienkami. Myślisz, że kobiety oglądające kreacje, zamiast kupować od razu wybrany model zostawią Ci swój numer abyś zadzwonił gdy spadnie cena? Czy bez problemu pozostawią też swój adres e-mail, żeby otrzymać informacje o nowych produktach? Dobrze wiesz, że to prawdopodobnie niemożliwe… Dobra wiadomość jest taka, że w sieci znacznie łatwiej namówisz do tego klientów. Nie zdziwimy się, jeżeli już praktykuje to Twoja konkurencja. Ta praktyka to lead generation. Słyszałeś o niej? W poniższym artykule podpowiadamy, na co warto postawić by pozyskać przekładające się na wzrost sprzedaży leady. Jeżeli jeszcze nie wiesz czym dokładnie jest lead i nigdy nie słyszałeś o sprawdzonych metodach ich pozyskiwania to ten tekst z pewnością Ci się przyda.

Zacznijmy od początku… czym jest lead?

Lead może być to zarówno pojedyncza osoba jak i firma, która wyraziła zainteresowanie Twoją marką, produktami lub usługami. W jaki sposób? Po prostu dobrowolnie pozostawiła swojego maila lub numer telefonu, które umożliwiają nawiązanie z nią kontaktu. Co taka osoba lub firma otrzymała w zamian? W końcu nie ma nic za darmo! Najczęściej za zostawienie danych kontaktowych oferuje się równego typu materiały podejmujące ciekawą dla użytkownika internetu tematykę (są to np. e-booki lub webinaria). Leady dzieli się na 3 kategorie:

leady zimne – są to osoby lub firmy jakie w przyszłości mogą zainteresować się Twoimi produktami bądź usługami, mimo że w danej chwili w ogóle takiego zainteresowania nie wykazują ze swojej strony przy pierwszym kontakcie

leady ciepłe – są to osoby lub firmy, w których Twoja działalność budzi zainteresowanie, jednak w tym momencie nie wykazują żadnej chęci zakupu

leady gorąceto o nie musisz walczyć! Są to osoby lub firmy, które jak najbardziej chcą kupować Twoje produkty bądź usługi

Teraz pozostaje pytanie, jak te ostatnie z opisanych leadów zdobywać? Okazuje się, że będziesz musiał profesjonalnie zadbać o kilka kwestii.

Zadbaj o marketing treści i social media

Zapamiętaj, że Twój działania marketingowo – wizerunkowe nie mogą opierać się tylko i wyłącznie na komunikatach czysto sprzedażowych. Tzw. ,,kup Pan, kup Pan’’ NIE DZIAŁA! To najgorsze treści, na jakie możesz sobie pozwolić. Przyznajemy, że content sprzedażowy jest częścią działań reklamowych, ale kiedy występuje w bardzo wysokim natężeniu to po prostu odstrasza. Nie sprzedawaj nachalnie, bo nie sprzedaż niczego… Zrób to mądrze! Postaw na content marketing wysokiej jakości, zainwestuj w copywriterów jacy będą dla Ciebie tworzyć content dostarczający Twoim odbiorcą wiedzy i inspiracji. Szybko zauważysz, że to działanie przekształca się w coraz lepsze pozycjonowanie Twojej strony www w wyszukiwarce. Zatroszcz się o postawienie bloga firmowego lub zakładki na swojej stronie www z artykułami. Publikuj regularnie wplatając w wartościowe treści informacje o nowych proktach/usługach, rabatach i promocjach. Spróbuj również siły artykułów sponsorowanych, które możesz publikować na popularnych portalach.

Nie zapominaj o social mediach, gdy zależy Ci na zarobku. Tam po prostu musisz być! To element kreowania marki. Poza tym na Facebook’u czy Instagramie masz możliwość docierania do potencjalnej grupy docelowej – tego nie warto przegapić! Możliwość tworzenia reklam w obu wspomnianych portalach społecznościowych, aż prosi się by ją wykorzystać. W social mediach masz dostęp do informacji o ich użytkownikach. Oznacza to, ze Twoje reklamy można odpowiednio spersonalizować uderzając w ich zainteresowania, potrzeby, preferencje. Skorzystaj także z Lead Ads na Facebook’u (to reklamy pozwalające na pozyskanie danych kontaktowych zainteresowanej osoby poprzez wyświetlanie formularzy z opcją automatycznego wypełniania).

Postaw na skuteczny remarketing

Nie daj o sobie zapomnieć! Jeżeli udało Ci się przyciągnąć czyjąś uwagę dany internauta już odwiedził Twoją stronę to walcz uparcie o klienta. Pomorze Ci w tym nic innego jak remarketing. To on odpowiada za wyświetlanie kilkakrotnie tej samej reklamy przed oczyma użytkownika. Im częściej będzie miał on kontakt z Twoim produktem lub usługą tym lepiej je zapamięta. Dodatkowo rabat cenowy może przekonać go w końcu do zakupu. Poza tym przypominając o sobie zwiększasz szansę nie tylko na samą sprzedaż, ale przede wszystkim na pozostawienie leada. Mając dane kontaktowe masz dalej okazję do tego, aby zarobić. Być może przez remarketing w końcu ktoś coś u Ciebie kupi. Spróbuj!

A może native leads?

Nie bardzo wiesz, co mamy na myśli? Już tłumaczmy. Native leads to pytania, które angażują użytkowników. Internauci odpowiadają na nie szybko i prosto. Możesz je umiejętnie wpleść w publikowane artykuły np. zamieścić pod podsumowaniem. Jeżeli użytkownik odpowie na 2-3 pytań poproś o pozostawienie kontaktu w celu dalszych ustaleń, wyjaśnień, propozycji. W ten sposób również możesz sprzedawać korzystając z leadów natywnych.

Na koniec zapamiętaj jedną, najważniejszą wskazówkę. Pozyskiwane leady ostygają. Oznacza to, ze jeżeli w przeciągu dwóch dni nie skontaktujesz się z osobą, która pozostawiła dane Twój lead z gorącego ma szansę stać się zimnym. Działaj i walcz o swoje leady.

 

, , , ,
Opublikowano w: Bez kategorii
Brak odpowiedzi do “Generowanie leadów – jak robić to dobrze by zarabiać?”

Dodaj komentarz