Jak internauci szukają produktów w sieci? Sprawdź, w jaki sposób wzbudzić zainteresowanie Twoim sklepem internetowym.
admin / Brak komentarzyZ badań przeprowadzonych przez Gemius w ramach raportu „E-commerce w Polsce 2020” wynika, że 73% internautów korzystających z sieci kupuję on-line. Tendencję tę zdecydowanie podbiła pandemia, która wiele osób po prostu „zmusiła” do przejścia na e-commerce. Dla sklepów internetowych z galanterią skórzaną, jak i innymi produktami jest to bardzo dobra wiadomość. Niestety nie wszystkie cieszą się rosnącą sprzedażą. A jak jest z Tobą? Jeżeli chcesz, by Twój e-sklep faktycznie sprzedawał i przynosił zyski koniecznie, przeczytaj dzisiejszy artykuł. Sprawdzamy, jak internauci szukają produktów w Internecie i co sprawia, że chętniej kupują w wybranych przez siebie sklepach internetowych. Być może kilka drobnych zmian w Twoim e-sklepie może przełożyć się na podniesienie dotychczasowych dochodów.
Gdzie i jak e-konsument szuka produktów?
Miejsc w sieci, gdzie można dokonać decyzji o zakupie, a potem coś kupić jest całkiem sporo. Internauci chętnie korzystają z różnego typu market-placementów (jak np. Allegro, czy Aliexpress), sporym powodzeniem cieszą się wszelkiego typu porównywarki cenowe, sklepy on-line, jak i wyszukiwarka Google kierująca na strony producentów. W Polsce zdecydowanie najchętniej odwiedzanym placementem jest wspomniane Allegro, ale tuż za nim stoją sklepy internetowe. Na ta chwilę nie sposób jest wypowiedzieć się jaką rolę w polskim rynku e-commerce będzie stanowił Amazon.pl, lecz można sądzić, iż z czasem będzie ona rosła. Rola sklepów stacjonarnych zdecydowanie spada i coraz rzadziej pojawiają się one na ścieżce zakupowej współczesnego konsumenta.
Ważne dla e-sprzedaży są także reklamy, które docierają do szerokiego grona potencjalnych klientów. Dzięki nim możesz skierować użytkowników na stronę Twojego sklepu i zachęcić ich do zakupu. Dlatego o płatne kampanie Google Ads, jak i Facebook Ads należy pieczołowicie dbać każdego miesiąca.
Prowadząc sklep internetowy, który został odpowiednio zaprojektowany znacząco wyprzedzasz konkurencję, której strony zawodzą internautów. Dlatego w walce o uwagę e-konsumenta warto dbać o design e-sklepu i sprawność jego działania tzw. UX. Jeżeli potrzebujesz w tym zakresie wsparcia śmiało, pisz do nas – kontakt@ab-marketing.pl.
Co zniechęca e-konsumentów do zakupów w sieci?
Podjęcie decyzji o dokonaniu zakupu wybranego towaru przez sklep internetowy zajmuje od jednego do dwóch dni. Jednak, żeby skłonić internautów do e-zakupów – trzeba się postarać o odpowiednio prowadzony marketing oraz dobrze rozplanowany User Experience na samej stronie sklepu. Wystarczy zaniedbać tę kwestię, by pożegnać się z wymarzonym sukcesem sprzedażowym.
Wśród zniechęcających do zakupów on-line czynników potencjalni klienci często wskazują na brak responsywności stron internetowych. Dzisiaj to już obowiązek. Fakt, że Twój sklep działa idealnie na komputerach, nie oznacza końca pracy programisty. Należy jeszcze zadbać o wersję mobilną strony, która jak się okazuje dużo częściej dziś sprzedaje niż wersja desktopowa. Użytkownicy sieci znacznie więcej czasu spędzają na urządzeniach mobilnych, co potwierdzają liczne badania.
Brak opracowanego, płynnego systemu płatności to kolejny strzał w stopę e-sprzedawcy. Dopóki ten element ścieżki zakupowej nie jest dopracowany na 100% lepiej nie startować ze sprzedażą.
Stosowanie nieczytelnych czcionek i zbyt duża liczba popupów na stronach są również często wskazywanymi elementami zniechęcającymi do zakupów on-line. Warto zadbać o to, by nie pojawiały się one na Twoim sklepie internetowym. W realizacjach wykonywanych przez zespół specjalistów Ab-marketing nie ma miejsca na tego typu wadliwe rozwiązania. Dlatego, jeżeli naprawdę pragniesz sklepu internetowego, który rzeczywiście będzie sprzedawał, skontaktuj się z nami. Chętnie omówimy najlepsze propozycje dla Twojej marki z perspektywą na prężny rozwój Twojego biznesu. Ab-marketing to zespół specjalistów, który od lat skupia się na wsparciu e-commerce.
Opublikowano w: SEO
Brak odpowiedzi do “Jak internauci szukają produktów w sieci? Sprawdź, w jaki sposób wzbudzić zainteresowanie Twoim sklepem internetowym.”