Jak zakomunikować rebranding – pigułka wiedzy

admin / Brak komentarzy

Postawiłeś na zmianę oferty produktowej lub usługowej, zatrudniłeś grafika do przygotowania nowego key visual, spędziłeś godziny na opracowywaniu nowej strategii marki o zmienionym profilu. Teraz pojawia się pytanie, jak dobrze to wszystko zakomunikować, aby nie stracić dotychczasowych klientów i pozyskać nowych. Rebranding jest wyzwaniem, któremu można sprostać dysponując odpowiednią wiedzą i gotowym planem działań. Nawet najpiękniejsze logo nie obroni się samo! Proces rebrandingu może trwać od 3 do nawet 18 miesięcy w zależności od wielkości Twojej firmy i jej rozpoznawalności na rynku. Tym razem znajdziesz u nas pigułkę wiedzy, dostarczającej informacji o elementach niezbędnych w procesie wprowadzania zmian związanych z rebrandingiem niezależnie od branży, w której działasz. Zapraszamy do lektury i życzymy powodzenia!

Zmiana marki bez utraty klientów

Kiedy decydujesz się na modyfikacje elementów, z których dotąd składała się Twoja marka rób to bardzo ostrożnie. Nieudany rebranding można mocno odczuć finansowo i wizerunkowo. Odnawiając brand postaraj się wyróżnić zarówno wizualnie, jak i komunikacyjnie jego nowe cechy. Przygotuj na to działania odbiorców, podkreślaj że firma zmienia się dla nich na lepsze. Najczęściej tego typu działania są skutkiem zmiany trendów, potrzeb, oczekiwań odbiorców i niestety spadku popularności produktów/ usług danej firmy na rynku.

Trzeba być świadomym tego, że działania składające się na rebranding nie będą tanie, ani tym bardziej łatwe. Nowy sposób przekazu, key visual, przygotowanie pracowników na nadchodzące zmiany to proces długoterminowy. Nie zakładaj, że przeprowadzisz udany rebranding w ciągu tygodnia lub miesiąca, ponieważ będzie to prawdziwy strzał w stopę. Musisz być świadomym tego, że zarówno klienci, jak i pracownicy przez dłuższy czas będą przywiązani do starej koncepcji marki, od której nierzadko trudno jest się uwolnić. Na szczęście jest to możliwe! Świetnie z działaniami rebrandingowymi poradziły sobie takie marki jak np.: CPN, który zamienił się w PKN Orlen, Era jaka stała się T-Mobile albo Bank BGŻ i Bank BNP Paribas łącząc się w Bank BGŻ BNP Paribas, czy Lufthansa. Ty również możesz się do nich zaliczać!

Podstawą komunikacja

Zadbaj o sposób komunikacji marketingowej zaczynając od analizy potrzeb i preferencji swojej grupy docelowej. Być może na przestrzeni lat uległy one zmianie i do tych zmian będziesz mógł dostosować nowe produkty, usługi i wizerunek marki poddawanej rebrandingowi. Postaw na zmianę kolorystyki elementów wizualnych sprawdzając na próbie klientów, która propozycja najbardziej do nich przemawia. Działaj ostrożnie i bądź uważny kontrolując reakcje rynku. W ten sposób więcej zyskasz niż stracisz! Dobrze wiedzieć, że dzięki zmianom rebrandignowym masz szansę na to, aby dobrze zatrzeć ślady po popełnianych błędach przez pierwotny brand. Kiedy zdecydujesz, że masz pod ręką wszystkie materiały niezbędne do zakomunikowania zmian zrób to jednocześnie we wszystkich kanałach komunikacji z klientami. Nie zwlekaj z ich wprowadzeniem zbyt długo, ponieważ wtedy dajesz odbiorcom czas na myślenie o starej odsłonie marki i jej byłej ofercie. Podkreślaj w komunikacji wyraźne zalety zmian i nie bój się krytyki. Najgorsze co możesz zrobić swojej marce to oszukiwanie klientów i zatajanie ważnych informacji. Sprawdźcie sami z jakimi bolączkami w efekcie takich działań musi się borykać np. Jessica Mercedes i jej marka gdy klienci dowiedzieli się, iż produkty nie są mimo wcześniejszych informacji wszystkie szyte w Polsce. Słuchając głosu odbiorców możesz na bieżąco modyfikować wprowadzone zmiany. Nie bez przyczyny mówi się, że czasami negatywny feedback jest znacznie cenniejszy niż poklepanie po plecach i gratulacje! Dzięki niemu nierzadko odkrywa się dotąd niezauważalne potrzeby i kierunki rozwoju, przystosowując markę do rzeczywistych oczekiwań klientów.

W działaniach rebrandingowych liczy się pewność tego co robisz, cierpliwość i szybkość podejmowania decyzji, które na wdrożenie jednak będą potrzebowały trochę czasu. Na szczęście po pierwszych kilku miesiącach wszystko zacznie wracać do normalności, a chaos komunikacyjny ustanie. Powodzenia w działaniach!

, ,
Opublikowano w: Bez kategorii
Brak odpowiedzi do “Jak zakomunikować rebranding – pigułka wiedzy”

Dodaj komentarz