Moc designu w wizualnej odsłonie marki – o co warto zadbać?

admin / Brak komentarzy

Chcesz zostać przedsiębiorcą, masz pomysł na biznes i pierwsze środki finansowe. Gratulujemy! Nie zapomnij jednak, że oprócz planów sprzedażowych, koncepcji na produkty lub usługi musisz jeszcze zadbać o wizualną odsłonę swojej marki. Bez niej Twój biznes prawdopodobnie nie wypali. Marka to nie sam produkt/ usługa to znacznie więcej. Na markę składa się również jej logo, odpowiednio dobrane liternictwo, wizualna odsłona strony www i grafik w social mediach. Wszystkie te elementy muszą być angażujące i wyróżniać Cię na tle konkurencji. W dzisiejszym artykule wskazujemy, jak zatroszczyć się o to co stanie się dla Ciebie znakiem firmowym. W końcu chcesz być drugą ZARĄ, Nike czy Coca Colą, prawda? Spora siła tkwi w designie! Zaraz się o tym przekonasz.

Niech Cię wyróżni – LOGO

To logotyp będzie wyróżniał tożsamość Twojej marki. Dlatego należy zadbać o jego każdy szczegół na etapie projektowania. Nie pozostawiaj tutaj grafika samego sobie, działaj z nim razem. Może je stanowić sam napis lub symbol, albo połączenie obu tych elementów. Projektując logo trzeba skupić się na jego charakterystyce, która powinna oddawać to czym będzie zajmowała się Twoja firma. Przykładowo, jeżeli Pani Halina otwiera mydlarnie to raczej nie zdecyduje się na logo, które stanowi samochód z dodatkiem chmurki spalin. Dlatego dokładnie przemyśl, na czym chcesz oprzeć swoją identyfikacje wizualną. Pamiętaj, że warto dbać o minimalizm. Zbyt przerysowane logo przestanie być wyraźne i estetyczne.

Kiedy logo będzie już gotowe warto zatroszczyć się o jego zarejestrowanie. Po co? Przede wszystkim dlatego, że w ten sposób zapewnisz swojej firmie wyłączne prawo jego użytkowania. Oznacza to, że nie będziesz musiał martwić się o to, czy jakiś inny przedsiębiorca nie wykorzysta Twojego logotypu do obrandowania własnej marki. Uwierz, że takie przypadki się zdarzają i nie są to przyjemne historie. Zamiast walczyć z tego typu sytuacjami zapobiegaj.

Niech Cię wyróżnią – BARWY

Kolory mają moc większą niż można sądzić. Z jakimi barwami kojarzy Ci się McDonalds? To z pewnością nie trwało nawet sekundy – oczywiście, że z kolorem czerwonym i żółtym. Zobaczyłeś te barwy czytając jedynie nazwę marki! Zrób wszystko, aby również Twoją firmę tak szybko rozpoznawano. Tutaj ponownie nie zostawiaj designera samemu sobie. Ty jako właściciel dokładnie wiesz, czym będzie zajmowała się Twoja marka. Jeżeli np. będziesz produkować dobra luksusowe to postaw na złoto, idziesz w produkty naturalne – tu sprawdzi się zieleń i błękit.

Wiesz o tym, ze barwy wywołują emocje? A przecież emocje potrafią sprzedawać. Dlatego musisz wykorzystać tę wiedzę tworząc wizualną odsłonę swojej marki. Barwa czerwona przekłada się na pobudzenie. Wspomniany kolor zielony uspokaja. Natomiast żółty uchodzi za przyjazny. Więcej o psychologicznym oddziaływaniu barw na konsumentów dowiesz się, sięgając po materiały na temat psychologii kolorów. Bez problemu kilka wartościowych znajdziesz buszując w Google, choć warto zagłębić się w ten temat i poszukać odpowiedniej literatury. To całkiem ciekawa wiedza, która pomoże Ci sprzedawać. Dlaczego? Ponieważ statystyczny klient decyduje się na zakup w ciągu ułamków pierwszych sekund kiedy styka się z Twoją marką. Przyznasz, że warto o jego zainteresowanie powalczyć!

Niech Cię wyróżni – TYPOGRAFIA

O kwestii typografii zrobiło się bardzo głośno, gdy znana marka ZARA postanowiła delikatnie zmienić swój rozpoznawalny logotyp. Zauważyłeś jak się zmienił? Wyraz ZARA przypomina obecnie liternictwo pojawiające się na okładkach uznanego magazynu modowego Harper’s Bazar, ponieważ zmniejszono w nim światło międzyliterowe i znacząco powiększono same litery . Zabieg ten przełożył się na wzrost zainteresowania marką i naszym zdaniem zdecydowanie ją wyróżnił. W końcu wspomniany magazyn oznacza kreacje pochodzące od najbardziej znanych projektantów, a ZARA wyraźnie w ten sposób chce być postrzegana.

Krój pisma może wzbudzać zaufanie lub odrzucać klientów. Dlatego zatroszcz się, aby był czytelny i jednocześnie profesjonalny. Nie idź w stronę fontu Comic Sans, który powszechnie uchodzi za mało atrakcyjny. Nie uciekaj również w fonty niczym z lat 80. Lub 90. Wybierz liternictwo, jakie odda ducha Twojego biznesu. Postaraj się być niczym nowa ZARA.

 

, , ,
Opublikowano w: Bez kategorii
Brak odpowiedzi do “Moc designu w wizualnej odsłonie marki – o co warto zadbać?”

Dodaj komentarz