Podstawa to zdjęcie – każdy o tym wie, ale…

admin / Brak komentarzy

Fotografia produktowa, bo o niej będzie mowa to podstawa biznesu w internecie. Nie jest trudnością mieć wysokiej jakości produkt z dużą ilością przydatnych konsumentowi cech, trudnością jest odpowiednie zaprezentowanie produktu. Jedną z niezaprzeczalnych cech prezentacji produktu w internecie jest zdjęcie produktowe. Fotografia produktowa to niezwykle ważna gałąź funkcjonowania sklepu internetowego. Dlatego w zakresie fotografii naszych produktów niezwykle ważnym jest wybranie kontrahenta solidnego i pewnego. Handlujesz produktami sezonowymi i potrzebujesz zdjęcia „na już”? Pamiętaj w szybkiej usłudze i w niskiej cenie raczej możesz spodziewać się bubla i z dużą dozą pewności możesz założyć, że pewne rzeczy zostaną niedopatrzone np. Światło lub kadrowanie produktu.

Dobra fotografia produktowa broni się sama.

Odpowiednie kadry, idealnie dobrane światło indywidualnie dla produktu, uwypuklenie korzyści produktu, stylowe zbliżenia i przedstawienie produktu w pozytywnym świetle to podstawowe zadania fotografii produktowej. Niestety niektóre sklepy mylą fotografię produktową z grafiką komputerową czego efektem jest np. rozczarowanie konsumenta przy odbiorze przesyłki. Sklep stosujący pro klientowską postawę nie decyduje się na takie rozwiązania zakładając budowę uczciwych i długotrwałych relacji z klientem. Dobra fotografia produktowa nie kłamie o produkcie.

Zainwestuj w zbliżenia

Klienci uwielbiają zbliżenia. Pokaż swoim klientom, że nie masz nic do ukrycia i zaprezentuj kilka ujęć produktu z bliska. Zbliżenia pomogą klientowi w podjęciu decyzji zakupowej.

Co najlepiej focusować?

Przede wszystkim powinniśmy się skupić na zbliżeniach elementów produktu, które będą dobrze wyglądały w zbliżeniu lub które sa kluczowe dla oceny przydatności produktu dla konsumenta. Dla przykładu, jeżeli handlujesz np. Skórzanymi torebkami damskimi a twój produkt posiada eleganckie metalowe okucia to pokaż na zbliżeniu, że nie tylko torebka wykonana jest z dobrej jakościowo skóry, ale komponenty również są najwyższej jakości. Sprzedajesz męskie t-shirty? Zrób zbliżenie na fakturę materiału lub na print, możesz również pokazać element szycia i ściegu, który w zbliżeniu będzie uwidoczniał klientowi jakość równych szyć. Pomysłów na zbliżenia jest tyle ile sprzedawanych produktów a jedyne co Cię ogranicza to twoja wyobraźnia.

Nie okłamuj klienta!

Zdjęcia na których produkt właściwie zamieniony jest na grafikę komputerową wcześniej czy później przyniesie Ci straty. Nadmierne „podkręcanie” zdjęć produktów spowoduje, iż po otrzymaniu produktu klient będzie zawiedziony. Zdjęcie a bardziej grafika zdjęcia nie będzie odzwierciedlała rzeczywistości i często taki klient zwraca produkt w poczuciu krzywdy i oszustwa. Pozyskanie go ponownie i szansa na kolejne zamówienie w tym przypadku jest znikoma, ponieważ poziom zaufania do Ciebie jako sprzedawcy po pierwszym zakupie będzie dalece nadwątlony.

W takim razie jak korzystać z grafiki komputerowej przy fotografii produktowej?

Przede wszystkim najważniejszy jest umiar. Grafika i photoshop to nie są szatańskie narzędzia, można z nich korzystać i nawet czasem trzeba, ale tak, aby podkreślić jakieś cechy produktu a nie przekłamywać rzeczywistość.

Oferta fotografii produktowej w Ab-Marketing

Nasza agencja oferuje szerokie usługi fotografii produktowej, począwszy od standardowych packshootów produktów poprzez dedykowane sesje zdjęciowe z modelami i modelkami. Oferujemy pełen zakres fotografii stylizowanej, oferujemy sceny z produktami oraz dynamiczne zdjęcia, które pokażą najlepsze cechy produktu.

Jak to się odbywa?

Wysyłasz lub dostarcza produkty do naszej firmy. Za każdym razem po sesji otrzymujesz pakiet wglądówek do akceptacji. W ramach sesji wybierasz ustaloną ilość zdjęć. Opłacasz fakturę i otrzymujesz zdjęcia na adres e-mail. Produkty możemy odesłać do Ciebie samodzielnie lub możesz zamówić po nie swojego kuriera.

Zapraszamy do współpracy!

Zapisz

Zapisz

, , , , , ,
Opublikowano w: Blog
Brak odpowiedzi do “Podstawa to zdjęcie – każdy o tym wie, ale…”

Dodaj komentarz