Promocja firmy/sklepu przez artykuły sponsorowane – czy jest sens?

admin / Brak komentarzy

Internet daje marketingowcom jak i również właścicielom firm i sklepów internetowych ogromne możliwości promocji marki lub sklepu. W ciągu sekundy możesz ściągnąć na stronę sklepu ogromny ruch za który…musisz tylko zapłacić. Jak generować ruch na stronie, który ma szansę przerodzić się w konwersję?

Czy jest sens sprowadzać ogromny ruch na stronę?

Jeżeli jest to ruch wartościowy to jak najbardziej warto przyciągać potencjalnych klientów do sklepu, to oczywiste, ale jak to robić, aby nie wyrzucić pieniędzy w przysłowiowe błoto?

Zainwestuj w reklamę na jednym z głównych portali informacyjnych w Polsce w systemie rozliczenia CPC. Jaki będzie efekt? Ogromny ruch na stronie, ogromne koszty i…znikoma konwersja. Taki ruch w naszej ocenie jest mniej wartościowy, bo przede wszystkim nie jest stargetowany na konkretnego odbiorcę. W efekcie na naszą stronę wejdą dzieci, osoby starsze, a więc przekrój wszystkich użytkowników portalu. Przecież nie wszyscy muszą być zainteresowani a nawet na pewno nie są Twoim produktem!

Czy w realnym świecie próbowałbyś sprzedawać wysokiej jakości cielęcinę na targach wegetariańskich?

Zasada nie targetowania działań marketingowych działa na podobnych zasadach. Sprowadzisz spory ruch, który ma nikłe szanse zbudowania sporej konwersji.

Jakie działania podejmować, aby zwiększyć szansę na konwersję?

Przede wszystkim musisz zdecydować się co promujesz i do jakiego klienta chcesz trafić. Zawęź pole oddziaływania swoją reklamą i wybierz potencjalną grupę odbiorców, która jest skłonna kupić Twój produkt. Czy będzie sens promować sklep z narzędziami na blogach modowych? Sens jest znikomy, ale jeżeli prowadzisz sklep z np. galanterią skórzaną to takie działania ma już sens!.

Targetowanie reklamy a artykuły sponsorowane?

W przypadku artykułów sponsorowanych warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

  • jaki cel chcesz osiągnąć publikacją artykułu (ruch na stronie, konwersja, link pozycjonujący stronę)

  • do kogo chcesz skierować artykuł (zastanów się co sprzedajesz i kto jest Twoją grupą docelową)

  • ile chcesz zainwestować w artykuł (od tego zależne jest na jakiej stronie się on pojawi)

Po określeniu powyższych parametrów czas rozpocząć poszukiwania odpowiednich portali na których możesz umieścić artykuły. Warto pamiętać, że taki artykuł nie powinien nieść tylko wartości reklamowych, ale realne informacje, które mogą pomóc rozwiązać problem czytelnikowi lub być realną poradą. Swoje produkty lub usługi przemyć poniekąd stosując „product placement”. Jeżeli nie wiesz jak skonstruować „na szybko” tak artykuł to przyjrzyj…się treści którą czytasz. Najpierw otrzymałeś bazę informacji, które są uniwersalne i będą dla Ciebie na pewno przydatne. Pozwolą Ci one na ukierunkowanie działań marketingowych.

Zatem skoro w tym artykule próbujemy przemycić reklamę to gdzie ona jest?

Jest jak najbardziej w postaci sugestii a nie nachalnego nakłaniania do skorzystania z naszych usług! Nasza agencja posiada w swoim portfolio ponad 2 tysiące stron z różnych branż na których w Twoim imieniu umieścimy artykuł sponsorowany o rządanej przez Ciebie treści.

Jeżeli nie wiesz od czego zacząć to po prostu zgłoś się do nas! Przedstaw nam swoją firmę, powiedź jaki cel Ci przyświeca a my postaramy się wybrać odpowiednie portale i dostosować odpowiednie treści do Twojej działalności.

Artykuły sponsorowane a pozycjonowanie – warto?

Odpowiedź na tak postawione pytanie brzmi, oczywiście, że tak! W artykułach sponsorowanych, które zrealizujemy dla Ciebie zawsze umieścimy link do Twojej strony. Wysokiej jakości linki (pochodzące z dobrych stron) okraszone w dodatku wysokiej jakości unikalnym i przydatnym tekstem to jest to co Google lubi najbardziej. Artykuł sponsorowany to jeden z lepszych i legalnych pomysłów na zwiększenie widoczności swojego sklepu/strony w internecie.

, , , , , , , ,
Opublikowano w: Blog
Brak odpowiedzi do “Promocja firmy/sklepu przez artykuły sponsorowane – czy jest sens?”

Dodaj komentarz