Social selling jako efektywny sposób na pozyskanie klientów w mediach społecznościowych

admin / Brak komentarzy

 

Gdzie najłatwiej dziś znaleźć potencjalnego klienta? Oczywiście w Internecie, a ściślej w popularnych serwisach społecznościowych takich jak np. Facebook czy Instagram. Obecnie bez aktywności w social mediach ciężko osiągnąć biznesowy sukces. Dlatego lepiej ich nie ignorować i zadbać o swoją obecność tam, gdzie znajduje się większość Twoich klientów. Nie bez znaczenia pozostaje tutaj social selling. Dowodem na to są wyniki badań instytucji takiej jak CEB Global, która niedawno wskazała że ponad 50% kupujących podejmuje ostateczną decyzje zakupową zanim dokona rzeczywistej transakcji. Na tę decyzję spory wpływ ma wspomniany social selling. Dlatego warto wiedzieć, czym dokładnie jest i dlaczego warto o niego zadbać. Zastanawiasz się, jak może pomóc Tobie zarobić? Bezcenne wskazówki znajdziesz poniżej. W niniejszym artykule podpowiadamy, jak korzystać z mediów społecznościowych by podnieść poziom dotychczasowych zysków.

Social selling z czym to się je?

Modne pojęcie w świecie social media managerów nabiera coraz większego znaczenia. Nie bez przyczyny pojawia się w nim przedrostek social czyli społeczny. Nawiązuje on do społeczności funkcjonujących w ramach rozmaitych social mediów. To w ich obrębie powinna odbywać się nowoczesna sprzedaż, bowiem social selling to w skrócie wykorzystywanie social mediów do podnoszenia poziomu sprzedaży. Odpowiedz sobie w tym miejscu na pytanie, czy jesteś obecny w social mediach? Czy kreujesz w nich swoją markę? Jeżeli jeszcze Cię tam nie ma, koniecznie załóż konto i zacznij działać. Konkurencja nigdy nie śpi 😊 Social selling to pojęcie, w którym zawiera się również kwestia budowania relacji z każdym, potencjalnym klientem. To ich następstwem jest finalizacja sprzedaży. Poza tym będąc obecnym w serwisach społecznościowych masz doskonała okazję do tego, aby jak najwięcej dowiedzieć się o swoich klientach. Nie powinieneś tych informacji ignorować. To tutaj dowiesz się, co lubią, co ich interesuje, czym się zajmują, czego potrzebują. Te informacje są bezcenne dla zbudowania person klientów Twojej marki. Oprócz obserwacji zachowań potencjalnych klientów masz możliwość wykorzystywania social mediów jako forum prezentacji swojej marki osobistej i firmowego brandu. Warto z tego skorzystać!

Jaka powinna być Twoja komunikacja w social mediach?

Obecnie odchodzimy od starych modeli komunikacji, z których korzystano jeszcze dziesięć, a nawet i pięć lat temu. Business to business czy business to customer to przeżytek. Teraz liczy się najbardziej komunikacja human to human i tego należy się trzymać, jeżeli Twoim celem jest biznesowy sukces w Internecie. Oznacza to, że przed zadbaniem o social selling na początku musisz zatroszczyć się o solidny personal branding rozumiany jako obecność Twojej marki w sieci, prezentacje jej zalet i prezentowanych przez nią wartości. Bez tej podstawy zapomnij o efektywnym social sellingu. Kiedy będziesz już dysponował profilem firmy w mediach społecznościowych skup się na solidnej strategii komunikacji. Nie powinieneś publikować tzw. treści od czapy. Wszystko powinno mieć określony cel i sens. Dlatego tak ważna jest dbałość o spójny i wartościowy content w wszystkich posiadanych przez Twój brand kanałach. Bądź obecny na Facebooku, Instagramie i LinkedIn. Bądź tam, gdzie możesz znaleźć potencjalnego klienta i troszcz się o spójną komunikację marki. Dziel się swoją wiedzą, która okaże się przydatna również dla potencjalnego klienta. Nie korzystaj tylko i wyłącznie z źródeł zewnętrznych. Nie bój się stawiać na autorski content Twojej marki, dzięki temu stanie się ona bliższa każdemu zainteresowanemu klientowi. Prezentuj swoją ofertę stawiając na język korzyści, ale pamiętaj że content sprzedażowy powinien stanowić nie więcej niż 10% całości Twojej komunikacji w social media. Gwarantujemy, że nieustanna komunikacja typu: ,,kup Pan, kup Pan’’ nie zadziała😊 Jest nachalna i nudna, może tylko odstraszyć potencjalnego klienta. Dlatego musisz koniecznie uważać na częstotliwość tego typu publikacji działając w social mediach. Jaka powinna być właściwa komunikacja? Powinna dawać wiedzę, pomagać rozwiązywać problemy, bawić. Wtedy z pewnością wesprze to Twoje działania marketingowo-sprzedażowe 😊

Jak warto działać?

Tworzenie wysokiej jakości contentu to jedno, a monitoring mediów drugie. W trosce o social selling jest on niezmiernie ważny. Warto zaprzyjaźnić się z narzędziami takimi jak np. Brand 24. Pierwszy miesiąc użytkowania tego narzędzia jest całkowicie darmowy. Dlatego masz szanse je dobrze przetestować zanim w nie zainwestujesz. Dzięki monitorowaniu wpisów na temat Twojej marki, produktów czy usług, które pojawiają się w sieci możesz nie tylko zbudować lepszą relację z potencjalnym klientem, ale także szybko reagować na ewentualne kryzysy wizerunkowe, hejt czy problemy pojawiające się ze strony klientów. To bardzo cenna możliwość i warto ją doceniać! Wiedza o tym co piszczy w sieci na temat Twojego brandu pozwala również na udoskonalanie dotychczasowej oferty o to, co rzeczywiście jest potrzebne klientom. W ten sposób Twój brand ma szanse stać się jeszcze atrakcyjniejszym niż jest.

Będąc obecnym na Facebook’u wykorzystaj możliwość komunikacji z klientami poprzez założenie grupy. Stały się one bardzo modne i mogą wygenerować spory dochód, o ile są odpowiednio prowadzone przez administratora i moderatora. Założenie grupy wcale nie jest trudne😊 Zakładając nowa grupę, która stricte dotyczy Twojej marki, produktów lub usług masz spore pole do działań sprzedażowych. Możesz wywoływać różnego typu dyskusje, a także decydować o podejmowanych przez członków grupy tematach. Masz wpływ na to co pojawia się na grupie i koniecznie powinieneś to dobrze wykorzystać. Członków swojej grupy możesz traktować wyjątkowo udostępniając im jako pierwszym informacje o promocjach, nowych odsłonach produktów, a także pytając o zdanie w trakcie przygotowania świeżych ofert. Korzystając z wskazówek swoich fanów masz szanse na to, aby tworzyć usługi i produkty wprost odpowiadające na ich potrzeby i oczekiwania, co otwiera drzwi do szybkiego podnoszenia poziomu Twojej sprzedaży. To również doskonała okazja do tego, aby znajdujący się w grupie potencjalni oraz stali klienci poczuli się wyjątkowo potraktowani. To na grupie możesz udostępniać dodatkowe, nigdzie wcześniej nie publikowane materiały. W ten sposób budujesz poczucie elitarności, które przekłada się na zaufanie i rekomendacje dla marki. Możesz również skorzystać z innej możliwości, którą jest zapisanie samego siebie do grup poruszających interesujące Cię branżowe tematy. To tam masz szanse na to, aby wyeksponować swoją markę, pokazać jej zalety i wykazać się ekspercką wiedzą w przypadku poruszania przez członków grupy bliskich Twojej marce tematów czy problemów.

Na Facebooku i Instagramie budując content nie zapominaj o przedstawianiu swoich produktów. W tego typu postach przybliż ich specyfikę swoim odbiorcom. Wskaż na zalety, ale nie namawiaj bezpośrednio do zakupu. Możesz w wpisach umieszczać link kierujący do bezpośredniej oferty zakupowej w Twoim e-sklepie. Wystarczy użyć popularnego bitly, który skróci Twój link i edukacyjno-sprzedażowy post masz gotowy od ręki. Wykorzystuj każdą nadarzająca się okazję do tego, by przybliżać swoje produkty lub usługi klientowi. Im lepiej będzie je znał, im więcej korzyści będzie w nich widział tym większe jest prawdopodobieństwo, że je kupi.

Sprzedaż możesz osiągnąć także dzięki wideo! To jedna z najpopularniejszych form contentu, z której warto korzystać i czerpać to co najlepsze. Insta Stories oraz Facebook Stories to ideale miejsca do publikacji Twojego firmowego wideo. Daj się obejrzeć swoim fanom, a potem zbierz sprzedażowe leady. Postaw na edukacyjne webinary, pokaż swoja firmę od kuchni i ujawnij jej ludzką twarz. W ten sposób staniesz się bliższy odbiorcom. Solidne wideo możesz dzisiaj wykonać zwykłym telefonem komórkowym nie potrzebujesz profesjonalnej kamery, aby je nakręcić. Staraj się nawiązywać relacje w czasie rzeczywistym i na bieżąco reaguj na komunikaty ze strony fanów, których dzięki żywej interakcji możesz zamienić w późniejszych klientów.

Podsumowanie

O czym warto pamiętać dbając o efektywny i zarazem efektowny social selling w sieci? Przede wszystkim będąc obecnym w Internecie musisz troszczyć się o wysokiej jakości, interesujący content oraz solidność prowadzonych profili w mediach społecznościowych, które powinny być jak najbardziej profesjonalne. Twój content nie powinien głównie sprzedawać, a przede wszystkim edukować, bawić i prezentować w interesujący sposób Twoją ofertę. Form content marketingu jest obecnie sporo i warto z nich korzystać. Tworząc ciekawe copy, estetyczne grafiki czy porywające wideo jesteś zawsze o krok bliżej pozyskania klienta. Samodzielnie inicjuj kontakt z potencjalnym klientem, aby wzbudzić jego zainteresowanie. Reaguj na wzmianki na temat swojej marki w sieci z szybkością światła. Wykorzystuj monitoring Internetu zarówno do reakcji na te dobre jak i złe opinie. Nie pozostawiaj klienta samego sobie z problemem. Jeżeli sam odezwie się do Ciebie w mediach społecznościowych lub napisze klasycznego maila koniecznie odpisz. Najgorsze co możesz zrobić w sieci to milczeć! Pamiętaj, aby sprzedawać nie powinieneś na dzień dobry mówić o sprzedaży 😊 W pierwszym kontakcie takie działanie nigdy nie przynosi oczekiwanego rezultatu. Stosując się do powyższych wskazówek masz ogromną szansę na zbudowanie silnego i pozytywnego brandu, który przełoży się na uzyskanie pożądanego social sellingu. Nie czekaj, aż Twoja konkurencja podbije swoją nowoczesną komunikacja Internet. Już teraz zacznij działać! Jeżeli nadal nie jesteś obecny w social mediach koniecznie załóż konto. Jeśli już je posiadasz spróbuj zastosować się do powyżej opisanych tipów i obserwuj jak z dnia na dzień rośnie Twoja sprzedaż.

, , , , , , , , , ,
Opublikowano w: Bez kategorii
Brak odpowiedzi do “Social selling jako efektywny sposób na pozyskanie klientów w mediach społecznościowych”

Dodaj komentarz