Wideomarketing bez tajemnic

admin / Brak komentarzy

Poznaj siłę wideomarketingu i zyskaj większe zaufanie Twoich klientów. Pokazując ludzką twarz Twojego biznesu stajesz się bliższy odbiorcom. Budujesz w ten sposób bezcenną relacje, która może dostarczyć nie tylko większych zysków, ale także inspiracji do dalszego rozwoju marki i wiedzy na temat bieżących potrzeb grupy docelowej. Pokaż zaplecze swojej codziennej pracy, a zobaczysz jak szybko przekonasz dotąd wahających się konsumentów, kontrahentów, a nawet przyszłych pracowników. Wideomarketing to potężne narzedzie, które dobrze wykorzystane może okazać się jednym z najskuteczniejszych zabiegów marketingowych, na które dotychczas się zdecydowałeś. Jak rozpocząć przygodę z wideomarketingiem? Na czym polega jego fenomen? Odpowiedzi na te pytania i kilka praktycznych wskazówek znajdziesz w dzisiejszym wpisie.

Nie musisz robić wielkich inwestycji, by zacząć – liczy się POMYSŁ

Założenie konta firmowego na YouTubie nic nie kosztuje. Trwa zaledwie kilka sekund i rozpoczyna niesamowitą przygodę. Na samym początku nie musisz inwestować w drogą kamerę, oświetlenie, czy sprzęt nagłaśniający. Popularni YouTuberzy zaczynami od dobrego smartphona i słuchawek. Twój początek może być tez taki! Zakładając konto umieść w ikonce logotyp swojej firmy, wprowadź jej krótki opis i chwyć za… długopis i kartkę. Całą przygodę z Wideomarketingiem należy rozpocząć od nakreślenia solidnego planu publikacji. Jeżeli będziesz miał koncepcje na 100 pierwszych filmów, które rzeczywiście jesteś w stanie zrealizować to możesz na poważnie zabrać się do produkcji pierwszego z nich! Podstawą jest tutaj dobry pomysł, który trafi do grupy Twoich odbiorców i skradnie im serca. Musisz wiedzieć, ze formaty wideo najlepiej sprzedają, gdy nie są zbyt długie. Średni czas oglądania filmów to obecnie nieco ponad 5 minut. Wbrew pozorom jest to sporo czasu na przekazanie ciekawych informacji.

youtube

Poznaj różnorodność formatów wideomarketingu

Sam wideomarketing to kilka różnych formatów wideo, z którymi warto zapoznać się na etapie zbierania pomysłów. Odpowiedz sobie w pierwszej kolejności, w jakiej branży działasz i do jakiej kategorii filmów na YouTubie będzie można przypisać Twoje nagrania wideo. Powszechnie wyróźnia się takie kategorie jak:

  • beauty
  • lifestyle
  • fashion
  • travel
  • nauka
  • sport
  • moto
  • kultura
  • gaming
  • kulinaria
  • parenting
  • technologie
  • poradniki

W każdej z powyższych kategorii masz szansę stworzyć kanał, który spotka się z stałymi odbiorcami i rosnącą liczbą subskrybcji. Uwaga! Bardzo istotnym wskaźnikiem, na który należy zwracać uwagę rozpoczynając pracę nad wideomarketingiem wcale nie są rosnące polubienia i suby. Najistotniejszym parametrem na początku będą dla Ciebie przede wszystkim wyświetlenia. Ważne jest to, aby Twoje nagrania oglądali nie tylko pracownicy firmy, ich rodziny, czy Twoja babcia. Celem jest dotarcie do grupy docelowej, więc wzrost wyświetleń będzie dla Ciebie pierwszym sygnałem, że coś pozytywnego zaczyna się dziać na kanale.

Wśród formatów wideomarketingu znajdują się vlogi. To formy blogów, gdzie treści zamiast zostać napisane są po prostu nagrywane. Warto zamienić się w vlogera i umieścić kilka tego typu nagrań na firmowym blogu np. opowiadając o początkach firmy, jej wartościach, celach i idei. Świetnym rozwiązaniem są również animacje, przy czym tutaj przyda się znajomość programów graficznych i odrobina talentu do rysowania. Animacje urozmaicą Twoje treści i zaciekawią odbiorcę. Bardzo dobrze sprawdzają się w celach edukacyjnych, gdzie możesz obrazować w jaki sposób korzystać z Twoich produktów lub usług. Unboxingi możesz dobrze znać z Instagrama, ale na YouTubie również się sprawdzają. Firma może postawić na unboxing np. podczas wprowadzania zupełnie nowego produktu na rynek. Relacje live z życia firmowego spotykają się z sporym zainteresowaniem. To metoda na pokazanie ludzkiej strony Twojego biznesu i jego funkcjonowania od kuchni. Pokaż wasz poniedziałek i rozpocznij nowy tydzień od świetnego wideo na kanał YouTube marki! Bardzo chętnie oglądanym materiałem są wszelkiego rodzaju challenge – to rodzaj wyzwania, który możesz postawić zupełnie nieznanym osobom spotykanym na ulicy. Testujesz nowy zapach mgiełki? Sprawdzasz, które batoniki smakują bardziej? Przekonaj się, co wybierze potencjalny odbiorca i za jego zgodą nagraj reakcje. Warto także postawić na nagrania wszelkich newsów i ciekawostek z branży to wartościowy rodzaj contentu, który mimo braku kontekstu sprzedażowego przyciąga grupę docelową do Twojej marki.

Mając świadomość różnorodnych form wideo wybierz najlepsze dla siebie i rozplanuj ich tematykę w harmonogramie. Śmiało publikuj minimum raz w tygodniu, obserwując reakcje fanów marki. Mając plan i pomysły, które będziesz konsekwentnie realizować w dłuższej perspektywie czasu masz szanse zamienić kanał na YouTubie w kolejne narzędzie sprzedażowe. Umieszczaj w swoich filmikach linki do mediów społecznościowych marki i strony internetowej, budując relacje z odbiorcami. Nie zapomnij również o umieszczaniu wyraźnego zachęcenia do subskrybowania kanału, dzięki któremu internauci będą na bieżąco otrzymywać powiadomienia o nowych nagraniach.

Nie czekaj, tylko działaj! Twoja konkurencja już z pewnością coś nagrywa, a jeżeli jeszcze nie zaczeła to zaraz zacznie. Nie daj im się wyprzedzić.

Przeczytaj także: Moc designu w wizualnej odsłonie marki – na co zwrócić uwagę?

, , ,
Opublikowano w: Blog
Brak odpowiedzi do “Wideomarketing bez tajemnic”

Dodaj komentarz